
Одним із
найбільш доцільних у використанні в педагогічній практиці є сервіс Веб 2.0,
мережевий щоденник, тобто блог.
Термін
«блог» походить від англ.
blog (web loggin) — мережевий журнал або щоденник подій.

Особливості
блогу:
2. відразу після тексту поста
розміщується запрошення до публікації коментарів;
3. визначати тему блогу чи ініціювати
обговорення на сторінках блогу можуть тільки його автори;
4. головна сторінка містить лише останні
пости, попередні можна переглянути в архіві;
5. редагування блогу здійснюється за
допомогою звичайного браузера.
Використання блогів в освітній
діяльності надає учасникам спілкування низку переваг та відкриває безліч
цікавих можливостей:
2. інформування учасників блогу
про події та заходи, що відбуватимуться;
3. ведення дискусій на сторінках блогу
та навчання учнів правил ведення такої мережевої дискусії;
4.формування в дітей навичок безпечного
поводження в мережі, культури спілкування;
5. організація позакласної роботи
учнів;
6.
реалізація спільних проектів батьків, учителів та учнів тощо.
Для чого
вчителю потрібен блог?

Інтернет –це
надзвичайно потужний навчальний інструмент. Адже володіючи елементарними
навичками пошуку можна отримати будь-яку інформацію і перетворити її спершу на
знання, а потім і на досвід. Інтернет-блоги – це ті носії, які можуть і повинні
перетворитися на своєрідну «позакласну школу» для учнів.
Завдання
професійного, зокрема вчительського, блогу:
- спілкування та обмін педагогічним досвідом із вчителями-предметниками;
- надання допомоги учням у навчанні;
- педагогічна освіта батьківської громадськості;
- надання психологічної допомоги учням;
- самовдосконалення і самореалізація вчителя власника блогу.
Завдяки Інтернет-технологія перед вчителем відкриваються безмежні
можливості. Вчитель повинен навчитися активно користуватись цим. Педагог має
бути на рівні не лише на одному
рівні з учнями,а й бути на крок попереду
від них. Адже вчительська професія вимагає постійного самоподолання,
саморозвитку, перезавантаження. І лише в результаті спільної діяльності
вчителів, учнів, батьків будуть вирішені
основні педагогічні завдання, особистісне зростання учнів, що виражається в
появі нових навичок і вмінь, необхідних для самонавчання і саморозвитку,
професійне зростання самого вчителя.
10 способів
використання блогу для вчителя
1. Блог
класного керівника - організаційна та комунікативна робота з класом та батьками.
Оголошення, оцінки, домашні завдання. новини, світлини, конкурси, термінові
заходи та умови участі...

3. Блог
конкурсу. Умови та реєстрація в конкурс, завдання, матеріали для підготовки
4. Блог
виховного заходу (свята, виставки, вечора...) - план, програма, щоденник
підготовки, світлини, ініціативи...
5. Блог
директора школи. Номативні документи. Пояснення нормативів. Накази по школі.
Вітання переможців. Оголошення та документи до атестації...
6. Блог
заступника директора. Розклад та заміни. Нормативні документи. Методична
скарбничка. Графік перевірки журналів (як приклад). Матеріали до атестації та
підвищення майстерності.
7. Блог
олімпіади з предмету. Розклад олімпіад.
Задачі попередніх олімпіад. Пояснення розв'язку нестандартних чи складних
задач. Розклад занять підготовки до олімпіади.
8. Блог
класу. Життя класу. Знайомство з новачками. Візитка класу. Досягнення класу: перемоги
в конкурсах, змаганнях, олімпіадах. Світлини, фотовиставка творчості. Відеотека
класу.
9. Блог
школи. Новини школи, блоги вчителів (записи), візитка школи, розклад,
досягнення, оголошення.
10. Блог
гуртка. Розклад занять. Фотовиставка досягнень та створених в гуртку речей.
Відеозаписи майстер-класів учнів гуртку.
Приклади
розроблених сайтів та блогів учителів
Блог ТетяниКрамаренко
Блог ДрібасАнни
Блог ПопельСвітлани
Немає коментарів:
Дописати коментар